söndag 28 juli 2013

Projekt odling

Ett av mina intressen är mat. Att kunna odla sin egen skörd av grönsaker och örter har alltid varit en dröm. Drömmen har från tid till annan faktiskt även varit sann. Men under de senaste åren har jag inte haft den möjligheten.
Förrän nu! Jag har fått möjlighet att bruka en markyta om 400 kvm och där odla precis vad jag vill!
Det är helt fantastiskt! Nu kan vi snacka clean eating! :)
Min dotter och jag kommer att hjälpas åt med det här projektet, och naturligtvis vill jag dela med mig en del av våra erfarenheter här i bloggen.
På vår markyta finns det redan ett antal vinbärsbuskar, ett fåtal hallonbuskar och lite björnbär. Förutom det finns även ett stånd rabarber. Det finns en hel del som vi önskar att addera till detta till våren.

Ett enkelt arbetsbord byggt av pallar och en skiva

Del av odlingen i sin linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar