måndag 29 juli 2013

Balkong med stor mysfaktor

Jag och min man har en balkong. Den är inte stor alls, men rymmer allt vi behöver för att njuta långa sköna sommarkvällar eller en varm, het sommardag.
Vi får plats att äta, vila och sola. När jag varje vår inreder med blommor och örter tänker jag inte på hur mycket större alla växter kommer att bli innan sommaren är över.
Det är orsaken till att jag snarast, antingen måste bygga en liten "pall" för en stor palm (minns inte namnet) som har fått en ny plats. Palmen bredde ut sina blad över hela vårt lilla bord så pass att jag började få med mig bladen in i munnen när vi åt.
För tillfället har alltså den här växten fått en plats i andra änden av balkongen, vilket gör att vi har mycket mindre plats att sitta på vid bordet. Så, en ny konstruktion måste till! Mer om det i ett senare inlägg!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar