torsdag 12 december 2013

Adventstök

I går var det en ovanlig dag. Jag var ledig från jobbet. Ja, nästan, bortsett från några mail och telefonsamtal. Jag fick tid att skapa lite för egen del och kände plötsligt för att göra något juligt. Minst adventigt i alla fall.

Så här blev min version av adventsljusstake till: Fyra olika flaskor, olika i både storlek och form. Två sprayades med matt svart lack och två med blank svart lack.
Siffrorna och ljushållarna är inköpta på Panduro on line shop. Ljushållarna fäste jag med lite smält-lim runt öppningen på flaskorna. Det kändes alldeles för instabilt utan en förankring. Plopp i med ljus och så var det klart!

När jag ändå var nere på stan passade jag på att köpa hem lite blomgrejer från handlaren på torget. Tazetter, krokus, mossa och boxbomris.

Resultatet jag fick ihop syns på alla bilderna. 
Jag adderade lite gammalt pynt som jag sparat och tycker att jag kan vara ganska nöjd med hur det blev!
När blommorna slår ut är det tänkt att hela gruppen ska bada i vita väldoftande blommor. Jag hoppas, vad tror du?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar