torsdag 14 november 2013

Vardagsmat utan kolisar

I kväll blev det en riktigt fin design på tallriken tycker jag. Och gott blev det! Det är verkligen inte meningen att detta ska bli en matblogg. Men i bland är det lite kul att dela med sig av något som blev bra.

Köttbullarna är gjorda av vanlig blandfärs. I färsen blandade jag i ett ägg, kryddpeppar, salt, vitpeppar och lätt stekt charlottenlök. Just det, en skvätt senap ihop med lite grädde fick också åka ner. Sist men inte minst; persilja och selleristjälk i massor!
I samma panna fräste jag sedan småbitar från blomkål, både stam och buketter. Kryddade med salt och chili i flingform. Lite spiskummin, oregano och basilika, en skvätt grädde och så var "potatisen" klar!

Prova gärna! Mängderna skriver jag inte ut. Vardagsmat ska lagas med kärlek och känsla! ...och dessutom är jag inte alls säker. :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar